Çarşamba, Eylül 22, 2021

Şule Ateş (Hayatı)

Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü’nde dramaturgi ve reji üzerine eğitim alarak mezun olan Şule Ateş, 1987’de Beklan Algan ve Ayla Algan tarafından İBB Şehir Tiyatroları bünyesinde kurulan Tiyatro Araştırmaları Laboratuvarı’nın öğrencilerinden biri oldu. 

1989 – 2009 arasında İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda, 2000 – 2002 arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde çalıştı. 

1996 yılından itibaren, sahne metnini kendisinin oluşturduğu oyun ve performanslar yönetti ve bu bağımsız gösterilerin yapımcılığını da üstlendi. Performanslarında, Türkiye coğrafyasına özgü geleneksel anlatı biçimleri ile güncel yaklaşımlar arasında bağlantı kurmayı ve hikâye anlatmanın güncel formlarını araştırmayı önemsedi. Merkezi kültür dışındaki alanları araştırdı ve dezavantajlı gruplarla ‘katılımcı’ performanslar (Diversity Theatre) sahneledi. 

Gösteri Sanatlarının yanı sıra,  Kamusal Alanda Sanat ve Katılımcı Sanat gibi Türkiye için yeni sayılabilecek sanat disiplinlerinde, konseptini geliştirdiği çok sayıda festival, etkinlik ve organizasyonun küratörlüğünü ve koordinatörlüğünü üstlendi. 

2005 yılında, İstanbul’da çağdaş tiyatro ve dans alanında üretimde bulunan, 40 civarı kurum ve sanatçıyı biraraya getirerek, ÇGSG – Çağdaş Gösteri Sanatları Girişimi’ni kurdu. Beş yıl boyunca aktif olarak çalışan ve bir çok proje üreten Dernek, 2012 yılında kaynak yetersizliği nedeniyle kapandı. 

Halen Kasım 2016’da kurduğu Cihangir Akademi’nin sanat yönetmenliğini yürütüyor. Bu marka için eğitim programları, seminerler, atölyeler ve laboratuvar çalışmaları organize ediyor.

2019’da sahnelediği solo performans, Öyle Şeyle Yalnızca Filmlerde Olur, karantina koşulları izin verdikçe ya da çevrimiçi sergilenmeye devam ediyor.

2020 Ağustos – Kasım arasında, ‘Karantina2020 Video Performans Serisi’  isimli, altı video – performanstan oluşan bir ‘dijital tiyatro’ araştırma projesi yönetti. Proje, altı farklı oyuncunun karantina sürecine odaklanıyor ve tiyatroya dair içeriği dijital mecra ile buluşturuyor. Yönetmen ve oyuncular tarafından üretilen metinlerin çekimi çevrimiçi provalar sonucunda, oyuncular tarafından cep telefonlarıyla yapıldı ve post prodüksiyon süreci de çevrimiçi yürütüldü.

Şu anda, küratörlüğünü yaptığı DİJİTALLAB – Performans isimli, gösteri sanatları ile djital teknolojileri birleştiren yeni bir eğitim ve tasarım projesi üzerinde çalışıyor. Seminerler, laboratuvar/araştırma ve bir performans sunumunu içeren proje Nisan – Eylül 2021 arasında gerçekleşiyor.  

Sahnelediği Gösteriler 1996 – 2020

Karantina2020 Video Performans Serisi – Cihangir Akademi Pro, 2020

Öyle Şeyler Yalnızca Filmlerde Olur – Cihangir Akademi Pro, 2019

Kapının Ardında Ne Var? – Bademli Tiyatro Günleri 2018, (Mekana Özel Performans)    

Kahramanın El Kitabı – İstanbul Uluslararası Tiyatro Festivali Ortakyapımı 2016,

Feminen de Kabare  –  Garajistanbul Pro.   2012

Tevhid / Oneness- Alevi İnancı Üzerine Güncel Bir Performans 2010, Garajistanbul

Vakit Tamam Beyler!  2007 – 2009, Talimhane, Oyun Atölyesi, Garajistanbul

Kahramanın El Kitabı – Galataperform, Görünürlük Projesi 2007

Uzun Yol – Türkiyeli Romanlar Hakkında Belgesel Oyun – İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2006

Kasım ile Nasır – Diyarbakır Sanat Merkezi, Diyarbakır Sanat Festivali, 2004

Akşam Yemeği -Genç Etkinlik – Tüyap 1996

Sanat Yönetmenliği ve Organizasyon

BİR – Mine Arın (Performans) Sanat Yönetmenliği 2016

İBB Şehir Tiyatroları 100. Yıl Kutlama Programı Küratörlüğü 2014 – 2015

Geçiciİşgal @Rock’nCoke, Küratör,   2013

Roma Market –  Sıfır Ayrımcılık Derneği ve Şişli Belediyesi, Küratör, 2013

Galataperform  Görünürlük Projesi, Küratör, 2012

Geçiciİşgal@Kanyon – 13. İstanbul Bienali Paralel Etkinliği, Küratör, 2009

Geçiciİşgal@Santralistanbul, Küratör, 2008

Directlink: Sanat Aracılığıyla Kültürlerarası Diyalog – İstanbul Bilgi Üniversitesi, Küratör, 2007 – 2008

Sahne Sanatları Buluşması – Moda Sahnesi, Çağdaş Gösteri Sanatları Girişimi, Küratör, 2008

Beyoğlu Belediyesi Semt Konakları’nda Tiyatro ve Dans Atölyeleri 2007

Açıkalan@Cihangir – Kamusal Alanda Sanat, Cihangir Mahalle Şenliği kapsamında, Küratör, 2005

Küçük Prens – Beko Çocuk Tiyatrosu, Sanat Yönetmenliği 1996

Shakespeare Günleri – İstanbul Devlet Tiyatrosu, Küratör, 1992

Genç Günler – İstanbul Devlet Tiyatrosu, Küratör, 1990 

Danışmanlık ve Eğitim:

Kendi Evin Gibi – De Stal van Dingo (Hollanda – Türkiye), Bomontiada ALT,  Şişli BLD 2017 

Seyirler Projesi  – CRT St Blaise Tiyatro Araştırmaları ve Yaratım Merkezi  (Fransa – Türkiye) 2015

Proje Tasarımı Atölyesi – İTÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi,  “Kamusal Pratikler” dersi kapsamında 2009

Bağımsız Network – (ÇGSG) Çağdaş Gösteri Sanatları Girişimi 2008

Workcenter of Jerzy Grotowski/ Theater des Augenblicks – “Tracing Roads Across” 2005-2007

Theater des Augenblicks (Avusturya) – Trance Chance/ The Gender is Performance   1998 – 2000

La Mama Theater – New York / Hüseyin Katırcıoğlu / Darphane –i Amire 1995 

Rol Aldığı Oyun ve Performanslar 1982 – 2000

Samah / Yazıbağı’nda Şenlik / Yunus Diye Göründüm – Nurhan Karadağ 1982 – 1986

Bekarlarınca Soyulan Gelin – Erkan Şimşek, Marmara Üniveritesi Haydarpaşa Kampusü 1985

Buzz – Simon Telvi, Seretonin 2 – Gazhane 1990

İsmene – Yada Tiyatro, Hüseyin Katırcıoğlu  1992

Bir Hitit Hikâyesi – Ellen Stewart, La Mama – İstanbul Tiyatro Festivali 1993

Truva Öyküsü – Hüseyin Katırcıoğlu, Uluslararası Assos Gösteri Sanatları Festivali 1994

Adım – Levent Öget, Bilişim ’96, Fotoğraf/İnstallation – Lütfü Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı

Küskün Kahvenin Türküsü – Engin Alkan 1996

Katıldığı Atölyeler:

Jerzy Grotovski  ve Thomas Richards – Work Center, İtalya

Kristin Linklater – Voice, ABD

Ellen Loren – Suzuki,  ABD

Theodoros Terzopoulos – Biodinamik, Yunanistan 

Ellen Stewart (La Mama), ABD

Jeong Ok Kim, Kore

Aydın Teker – Omurga

Tuğçe Tuna – Laban

2,600BeğenenlerBeğen
popüler kategoriler
son yorumlar
HABERLER

Cevap Bırakın

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz