Türk Sanatında At (Prof. Dr. Emel Esin)

Gerçek Bir Hikaye: Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını (Ege Küçükkiper)

Diğerkamlık (Mahmut Temizyürek)

Şan Kızı Destanı Hakkında Bir Değerlendirme (Arş. Gör. Betül Aydoğdu)

BANU GROTE

ANSİKLOPEDİ 11 Ağustos 2017
120

 

Marmara Universitesi Güzel sanatlar fakültesini 1991 yılında bitirdikten sonra Amerika’ya gittim. Orada sanatsal faaliyetlerde bulunup, birikimlerimi zenginleştirdikten sonra İsviçre’ye taşındım. Ve halen daha 10 yılı aşkın bir süredir, İsviçre’nin Basel şehrinde yaşayıp sanatıma buradan uluslararasi düzeyde devam ediyorum .

Yapıtlarımda mistisizm sürekli gündemde. Ben sanatı mistisizme giden bir kanal olarak görüyorum. Sanatçı yaratırken, yarattığı eserlerle izleyicisini de bu görünmeyen ama iç duyularla bilinen dünyalara yönlendiriyor. Ve bu izleyici ve sanat eseri arasındaki iletişim bir şekilde bizim anlayamadigimiz içimizdeki bilinmezliklere ulaşmamızda yardımcı oluyor.

Bu anlayışla sanat benim için her zaman derin bir gerçekliğin anlatımı oldu. Bu gerçekliği de materyallerle ve sembolik olarak kullandığım çember, delik gibi formlarla resimlerimde arıyorum.

Kullandığım materyaller bana bu yaratıcılık sürecine tamamiyle katılma şansını veren öğeler ; kum , mum , toprak , kumaş ve doğada bulunmuş elementler.

Çalışmaya başladığımda benim aktarmaya çalıştığım fikir ve materyallerin formlari arasında bir boğuşma ve diyalog başlıyor. Bu değişme ve gelişmeler resmin kendi varlığı içerisinde vurgulanıyor. Böylece çalışma metodumu; orijinal fikir ve günlük yaşamın duygu ve objektleri arasında gelişen bir diyalog olarak adlandırabilirim .

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.